Wednesday, October 20, 2010

don't force me...i don't like it...

perasaan aku sekarang nie bengang yang teramat, sangat tidak puas hati, dan semua perasaan marah, benci dan segala yang negatif la tengah bercampur-baur dalam pemikiran aku ni. sume sedang mengalir dalam sistem badan aku. kenape?

well, pasal ape lagi kalau bukan pasal add subject nie? ape la yang susah sangat dengan add subjek nie sampai diorang nak paksa2 kitorang nie amik bende yang same? aaarggghhhh!!! aku geram!! aku geram!! aku da susun jadual ikot keselesaan aku, ikot mase yang aku kehendaki. then, lepas 2, kene tambah lagi subjek. subjek 2 plak kene buat sesi. da 3 subjek yang aku kene buat sesi. bayangkan, 1 subjek 2 at least nak kene jalankan 6 hingga 12 sesi. boleh ke ak bertahan macam 2?

lagipon, subjek2 yang diorang prefer untuk amik nie bukanlah subjek sem 4 tapi subjek sem 6. Gila! sume nie memang gile! why? why? why? aku masih xpaham kenape kami nie xdiberi kebebasan untuk add subjek sendiri? subjek yang kami rase boleh bawak. aku jugak masih xboleh terime alasan yang mengatakan kalau kami xamik serentak, dikhuatiri subjek 2 da xde. haishhh.....kalau da kate ditawarkan mase sem 6, masih xde lagi ke kelas dibukak untuk sem 2? giler la!!

pas2, mase meeting semalam, diberitahu bahawa edu kaunseling memang wajib buat ROS walhal, masa kitorang awal2 masuk dulu, terang2 kate ROS xde. memang giler. lepas 2, kitorang gak kene amik pendidikan kewarganegaraan yang pada asalnya hanya edu moral saje yang amik. memang 'best'!! dan ari nie aku dapat lagi 1 berite. well, impaknye bukan kat aku je la. maybe kat sape2 yang amik subjek asas keusahawanan. aku dapat tau sem depan merupakan sem terakhir paper asas keusahawanan jadi paper objektif. bile aku naek sem 5 nnt, paper nie mungkin akan jadi paper struktur dan esei.

sejak bile plak tukar sistem nie? kate universiti pengurusan terbaik. kalau ye pon nak buat perubahan, buat la perlahan-lahan, bukannya drastik macam sekarang. aku seboleh2nya nak ubah persepsi aku kat universiti nie agar persepsi aku jadi lebih baik. tapi ape yang aku dapat? hanye tambahan daripada persepsi negatif aku tadi. kalau macam nie la, memang first impression aku terhadap universiti ni sampai bile2 xkan berubah.

-aku yang kecewa-

No comments:

Post a Comment